‘Get empowered today, start building tomorrow’ is het motto van Trendship 2024. Het invloedrijke evenement gaat op 30 mei na vijf jaar afwezigheid op het Suikerunieterrein in Groningen verder als hét ondernemersfestival van Noord-Nederland. Meer dan ooit is het Noorden in 2024 het centrum van groei en innovatie. Zo zijn we koploper in circulariteit en watertechnologie en hebben we de gezondste stad en gelukkigste mensen. Vanuit de gezamenlijke drive om onze regio verder te laten bloeien keert Trendship terug als aanjager van de noordelijke agenda. Het is een initiatief van Innpact, een groep leden van ondernemers- en werkgeversvereniging VNO-NCW MKB Noord.
Trendship biedt nieuwe kennis, nieuwe energie en een netwerk van 1.000 ondernemers en professionals uit het bedrijfsleven. Wat de bezoekers bindt is de ambitie om (ook) voor hun eigen regio het verschil te maken en regie te pakken op uitdagingen in de regio waarin ze wonen, werken en leven.
Trendship is een voedingsbodem voor verdere groei, met ruimte om ideeën uit te wisselen en vraagstukken centraal te stellen. Om dit te bereiken werkt Trendship samen met zo’n twintig partners, grotendeels uit het bedrijfsleven. Samen met deze partners, ondernemers en professionals geeft Trendship richting aan de noordelijke agenda. Met een ondernemende mentaliteit stellen we deze bij, jagen we thema’s aan en agenderen nieuwe onderwerpen. Dit zijn thema’s als de toekomst van mobiliteit, kunstmatige intelligentie, bewust ondernemen en innovatie als aanjager van de duurzame toekomst van de industrie in onze regio.
Trendship trapt af met spraakmakende sprekers en gaat daarna verder met een omvangrijk themaprogramma verspreid over het Suikerunieterrein. Iedere bezoeker kiest zelf voor thema’s waarmee hij of zij mee aan de slag wil en bepaalt daarmee een eigen dagprogramma. Trendship combineert een programma in het centrale zeefgebouw met themasessies in onder meer EM2, het Stadslab en locaties op het Paradigm-terrein.
Het gehele programma is van 08.30 uur tot en met 18.00 uur.
Trendship is in 2014 gestart als relatie-evenement van internetbureau TRES, kwam toen in handen van Mediahuis Noord en gaat tien jaar later verder als onderdeel van stichting Trendship. De stichting komt voort uit de maatschappelijke en economische ambitie van Innpact.