30 MEI 2024
Suikerunieterrein GRONINGEN
Tickets

POCKET / Impressie Pocketedities Branding & Werkgeluk

De eerste twee Trendship Pocketedities zitten erop! Harry Bijl van INretail heeft de deelnemers tijdens de eerste editie ‘Branding’ bijgespijkerd op het gebied van Retailmarketing. De tweede editie ging over ‘Werkgeluk’. Arjen Banach, Chief Happiness Officer bij Cosis, gaf een interactieve workshop waarna iedereen met concrete acties de deur uit liep. Check het verslag hieronder! 

 

Verfrissend, inspirerend en een mooie manier om de praktijk in actie te zien. Slechts een aantal van de omschrijvingen die bezoekers aan de eerste twee Trendship Pocketedities toedichten.

Op dinsdag 20 november beet retail-innovator Harry Bijl van INretail het spits af in de Pocketeditie over ‘Branding’. Dinsdag 28 november volgde Arjen Banach, Chief Happiness Officer van Cosis, hem op in een ochtendsessie over ‘Werkgeluk’. Beide events in het Stadslab Groningen trokken tientallen enthousiaste deelnemers.

Waardevolle ontmoeting tussen theorie en praktijk

Nabil (18) en Martijn (21), beide deelnemers van het excellentieprogramma van het Drenthe College, zijn erg te spreken over de samenwerking met ervaren ondernemers tijdens de Pocketeditie over ‘Branding’. „Op school horen we nooit het verhaal van de ondernemer”, zegt Nabil. „Hier werkten we samen aan een bedrijfspitch. Dan merk je dat ze met andere ogen kijken. Die kritische blik van de ervaren ondernemer is voor mij heel waardevol.”

Tijdens de ochtendsessie werd het veertigtal deelnemers verdeeld in zeven groepen. Startende en geroutineerde ondernemers, studenten, businesscoaches en docenten; iedere groep bestond uit een verrassende mix aan ervaringen. Harry Bijl vertelde de deelnemers over het bouwen van een merk. Hij spoorde ze aan na te denken over het verhaal achter een winkel en hoe dat verhaal op eigen wijze over te brengen aan de juiste doelgroep.

De deelnemers werden vervolgens uitgedaagd om zelf een vernieuwend concept uit te werken en te pitchen. Al gauw gonsden de ideeën over de tafels en stroopten de ondernemers hun mouwen op om een pakkende pitch voor te bereiden. „Ik had me hiervoor nooit zo gefocust op het verhaal achter een product”, zegt Martijn. „Nu snap ik dat beter. Bovendien heb ik samengewerkt met ondernemers waar ik veel van kon leren.”

Play video

Editie 1: Branding

 

Editie 2: Werkgeluk