30 MEI 2024
Suikerunieterrein GRONINGEN
Tickets

2018 / Dit zijn de sprekers van Trendship Academy

Trendship Academy is de nieuwste masterclass van de makers van Trendship, exclusief voor bedrijven en pioniers in het mkb. Tijdens Academy word je brein versneld op gang geholpen door niet de minste namen in de scene. De track records van de sprekers zijn indrukwekkend en meteen ook divers. Eén ding hebben zij gemeen: ze durven niet alleen te innoveren, ze durven vooral te veranderen. Lees hier de bio’s van de heren Blaauw, Beuker, Darius en van Duijn.

 

Ron Blaauw

De specialiteit van Ron Blaauw laat zich meteen raden. Van koffie tot ketchup: de nuchtere Blaauw weet in duidelijke lijnen te vertellen waar het om gaat: genieten. Ron is chef-kok af en is inmiddels culinair ondernemer. In 2013 sloot hij pardoes zijn sterrenrestaurant en opende een paar dagen later Ron Gastrobar met een overzichtelijk aantal gerechten à 15 euro per stuk. Na deze complete switch volgden nog drie Gastrobars: Oriental, Indonesia en Paris. In de Amsterdamse Pijp opende Ron in 2014 een geheel nieuw concept; The Fat Dog met, jawel, ambachtelijke hotdogs.

 

Igor Beuker

Igor Beuker is professioneel spreker en host. Met enige regelmaat verschijnt hij als onafhankelijk expert in de media met zijn visie op het gebied van trends in marketing, media en innovatie.  Na +1.000 speeches voor toonaangevende merken en conferenties wereldwijd maakte Igor de sprong van het podium naar televisie. Nog steeds spreekt hij echter zo’n 100 keer per jaar, waarbij je nooit hetzelfde verhaal zult horen. Achter de schermen is Igor award-winnend marketing strateeg voor merken als Nike, Amazon, L’Oréal en Unilever, trendwatcher voor Fortune 500s, ondernemer met meerdere exits op zijn naam en angel investor. Met zijn bijnaam ‘a math man in a world of mad men’ werd Igor tijdens conferenties al meerdere keren trending topic.

 

Olivier van Duijn

Ondernemen is durven falen, zegt men wel eens. Olivier van Duijn, CEO van Marktplaats, is er zo’n één die in 2015 een complete U-turn durfde te maken. Hij gooide het roer om en zette de customer journey intern centraal. Oude rechttoe-rechtaan afdelingen maakten plaats voor teams die de klantreis tot in detail volgen en alsmaar vanuit de gedachte denken: hoe kan het nog handiger, sneller of leuker? Van Duijn is hoe dan ook een type die je niet zo snel achterover ziet leunen. Hij houdt van concurrentie en van de opwinding, zo stelt hij zelf, en wil alsmaar beter worden. Dit doet hij niet onverdienstelijk, getuige de groei van 20% die Marktplaats de laatste jaren noteert.

 

Joel Darius

Conceptdenker en innovatieaanjager Joël Darius werkt, adviseert en creëert bij NDC mediagroep. Als één van de founders van het Innovatielab mag je hem als de ‘interne incubator’ van het mediamarketingbedrijf bestempelen. Hij weet hoe belangrijk het is om eigen medewerkers uit te laten groeien tot motors van de innovatie. Je zou het meteen over strategische successen kunnen hebben, maar falen is minstens zo belangrijk, zo stelt Darius. Om de effecten van het Innovatielab écht te kunnen meten praat je toch vooral in termen van energie en werkgeluk. Ontstaan uit plezier en enthousiasme immers niet de beste ideeën?

 

Gijs Nillessen

“Waar verbinding ontstaat gaan mensen schitteren. En dat vind ik het mooiste wat er is”. Was getekend: Gijs Nillessen. Met zijn Speak Art helpt Gijs sprekers om dynamisch te presenteren. Hij wordt geprezen om zijn luchtige stevigheid en weet als geen ander hoe je een belangrijke boodschap kunt verpakken in een boeiend verhaal. Gijs is niet alleen bekend van zijn Speak Art, hij staat als bestuurslid bij JNO, host bij noordz en co-founder en trainer bij 360Talk middenin het Noord-Nederlandse zakenleven. Op donderdag 18 agenda heeft ‘ie een volle agenda. Hij host Trendship Academy in de ochtend en maakt ’s avonds vanuit zijn betrokkenheid bij de Jonge Ondernemersprijs en Noordelijke Innovatie Award als dagvoorzitter zijn opwachting bij de Trendship Awards.